Första

Både första arbetsveckan och första skolveckan har avlöpt, inte helt utan problem. Måndag och tisdag var arbetsdagar. Elin var hos farfar och Lucas och My hemma. Vilket betydde sms bombning på jobbet. Trots att farfar var backup och höll koll på storfisarna. På måndagen var dom osams så på tisdagen åkte Lucas till Hampus. Då passade My på att göra en överraskning till familjen. Hela eftermiddagen fixade hon kokosbollar, utan kokos för det hade hon inte hittat, hon rullade istället allt i florsocker. Hade förväntat mig kaos hemma efter jobbet, men hon hade dammsugit, skurat, kört diskmaskinen och torkat av bänkar. Sedan dukat fram ljus och fika med kaffe tills vi kom hem. Och inte tänt ljusen förrän en vuxen kom hem. Då blir man glad överallt.
Farfar och Elin hade varit uppe och fikat på dagen men sedan blivit bortmotade för hon själv ville bjuda oss när vi kom hem!
Gullrumpa:)

På onsdagen var det som sagt första skoldagen. Elin och jag åkte till dagis. Lucas och My väntade spänt på taxin. Det betyder mycket för dom båda att ta sig till skolan själva. Halvdag var det och taxin skulle komma efter lunch. Det gjorde den ju inte?
Sebastians mamma erbjöd dom skjuts hem så det löste sig.
Inte så många fördelar med stt bo på landet vid såna här tillfällen😭

På torsdagen försökte jag få tag på taxin för stt reda ut hem tiderna, dom hänvisade till kommunen och slängde på luren i örat på mig. Gick ut på kommunens hemsida och fick info om att alla skolassistenter hade info om skolskjutsarna.
Ringde såklart skolassistenten. Hon fattade inte alls varför taxin skulle gå hem kl 14 när skolan slutar efter 14 varje dag?

En lärare ringde upp och sa stt det var kaos, jag måste själv ringa taxi och ändra alla hemtider... Jo men det gick ju inte.
Hon blev upprörd eftersom att hon fått samma bemötande som jag vid kontakt med taxi.

Skrev ett, vad jag tycker själv, väldigt ödmjukt brev till samordnaren på kommunen. Han ringde upp och pratade om ramtider och avtal och att skolan dels inte kan ändra fasta tider och hänvisade till sitt fantastiska system.

Fick inget svar på hur mitt barn skulle komma hem.

Läraren fick helt enkelt hämta My på sista lektionen så hon kom med taxin hem.

På fredagen fortsatte diskussionen. Tills problemet är löst får hon åka hem kl 14 och missa sista lektionen.

Helt sjukt, trodde vi hade skolplikt i detta land. Jag menar hur svårt kan det vara att ändra en taxitid?

Jaja, jag ska inte bli Ove och lägga mig i mer utan utgå från att dom som bestämmer kommer överens om en lösning på problemet illa jäfla kvickt.

Jag vill ju liksom inte bli en sån rabiat människa utan förståelse men jag förstår ju människor som blir rabiata när man ska behöva ägna ca 24 timmar, x antal telefonsamtal och mail till diverse instanser innan man får några svar överhuvudtaget. Samordnare? Eller kaosmakare?
Nej, nej, jag skulle inte bli Ove...

Bättre lycka till nästa vecka 😁


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad härligt att ni fick en så fin överraskning iaf 😊 Taxikaoset låter helt stört, hur svårt kan det egentligen va?!?!?!?!

Svar: Ja du jag fattar inte heller om planeringen är hugget i sten eller vad det är?! Samma visa varje år, ett par veckors strul och sedan är det dags för ny termin och nya strul...
Cecilia Gustavsson

2016-08-20 @ 13:10:39
Postat av: Mormor

Så tråkigt att inte allt kan flyta på så man kan vara glad 🙈 Hoppas det ordnar sig👍 My är ju en underbar liten tjej det här blir toppen för henne ❤️ Kramiz❣

2016-08-20 @ 23:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild