Extra helg

Fritids har stängt, så jag och barnen tar en extra helgdag. Lyxigt med tanke på att det bara är andra veckan jobb:)

Den här helgen har gått fort, barnen var med farfar på Jogersö i fredags och efteråt hade dom tagit glass i hamnen och träffat Freja, så på lördagen när Freja vaknade ville hon träffa Elin. 
Passade perfekt eftersom jag saknat Frejas mamma:)
Vi käkade lite tacos tillsammans, Elin var mest tjurig, lagom tills dom skulle åka hem igen, då grät hon för att hon aldrig hinner leka färdigt?

Det kan inte vara lätt att vara fyra år? Men jag önskar att hon kunde uppskatta sin ålder lite mer, med tanke på att det inte kommer bli ett uns lättare?!

När dom åkt hem så kom nästa besök. Farbror Robban till barnens lycka, bara liiiite besvikna på att resten av familjen var med sin mamma... Elin somnade på soffan i protest! Kanske lika bra det efter förmidagens grinande var hon helt slut!

På kvällen fick jag ett ryck efter allt stillasittande och tog med Lucas till rusta, köpte tapet till hans rum och åkte hem och snackade upp den:)
Bara en fondvägg, har två väggar kvar som ska förvandlas, måste bara övertala min make att målat visst är vackert? Alternativt hitta enfärgad tapet i rätt nyans?! Sista pullidutt våden sparade jag till roine på söndagen!

Så på söndagen fick jag mecka dit den själv.... Roine fick akut åka och hjälpa grannen som fått punka.

När jag ändå var i farten målade jag "knapparna" en vända till, trappstegen på vakttornet och en stol. Jag är kär i min blåa färg!
Roine var uttråkad, klippte gräset för att stilla bokstavskombinationen han lider av, det gick inget vidare så garaget fick sig en omgång! Så det var rätt städat på tomten, tills igår...

Mamma Anna och Annas jobbarkompis Karin kom på eftermiddags fika och det fick avrunda den riktiga helgen. Nu är det bara den här extradagen vi ska hitta på något på:) jag gissar att det kommer lösa sig!












Kommentarer
Postat av: Sara

Du är inte dålig du som kan snacka upp tapeterna på väggen! Inte konstigt att du får så mycket gjort ;0)

Svar: Älskar autokorrekt ibland. Jag lovar dig att det skulle hända grejer om jag hade förmågan att snacka saker gjorda😁
Cecilia Gustavsson

2015-08-18 @ 23:11:44
Postat av: Mormor

Synd att du inte kom på tidigare att man kunde snacka upp tapeter för då hade jag nog jobbat som målare o tapetserare till o med mycket övertid skulle jag nog klara av 😆😁😂 puss kram 😘

2015-08-20 @ 07:35:42
Postat av: Mormor

Synd att jag inte visste att man kunde snacka upp tapeter då hade jag valt målning o tapetsering till yrke till omed jobbat massor med övertid attans attans😆😅

2015-08-20 @ 07:39:59
Postat av: Mormor

Det verkar som jag stammar 😍😍

Svar: Och jag snackar upp tapeter, så det jämnar ut sig!
Cecilia Gustavsson

2015-08-21 @ 16:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild